13 Ağustos 2021 Cuma

Bathonea Antik Liman Yerleşkesi

Bathonea / Antik Kupalar - 300ml

Bulunduğum adres olan İstanbul Menekşe semti tam da Küçükçekmece gölü ve Marmara denizinin birleştiği noktada. 

Basınköy sırtlarından evimin penceresinden Marmara denizi ile Küçükçekmece gölünü aynı anda görüyorum. Meğerse evimin karşı  manzarasında koca bir antik kent varmış. 

Tam bir kayıp kent. 

Kazının resmi  sitesinden ve web de ki genel taramalardan oluşturduğum bu derleme de hiçte sıradan olmayan bir Arkeolojik buluntu var. Daha çocukluğum da bile bu bölge İstanbul'un en önemli avlak alanlarından biriydi. Av tüfeklerinin sesi her gün duyulurdu. 

Kısacası 800 bin yıllık av mevsimi son 30 yılda bitmiş! 




800 BİN YILLIK KENT

İnsanların avcılık ve toplayıcılıkla yaşadığı taş devrinden Helenistik -Roma – Bizans ve Osmanlı’ya kadar uzanan dönemlerine ait kalıntılarla dolu bir havza. Bugün Avcılar denmesinin sebebi, 20-30 yıllık bir yakın geçmişe kadar buraların büyük bir avlak alanı olması ve bu alanda sonbaharda özelikle kuzeyden gelen bıldırcın sürüleri ve diğer av hayvanlarının çok olmasındandır.



Çok muhtemeldir ki bugünün göç yolları antik dönemde de aynıydı ve bu bölge antik dönem avcılarının da yoğun ilgi odağıydı.

Geçmişte bizon, geyik, karaca, leopar, ayı, benekli sırtlan gibi pek çok yaban hayvanı ve kuş cinsinin yaşadığı Küçükçekmece Gölü havzasında bol miktarda balık türleri de bulunmaktaydı. 

Bu nedenle bu coğrafya tarih öncesinin avcı ve toplayıcı topluluklarının yaşamı için çok uygun olduğu gibi, taş çağı insan toplulukları için ideal bir yaşam alanı oluşturuyordu. 

Gölün hemen kuzeyinde yer alan 'Yarımburgaz Mağarası' bu yaşamı destekleyen en önemli korunma ve barınma alanı olarak karşımıza çıkıyor.



"İstanbul Avcılar'daki antik yerleşim kenti Bahhonea'da İskandinavyalı Viking savaşçıları da bir dönem yaşadı. 

Bathonea Antik Kenti kazıları sürüyor. Kazı esnasında dünyanın birçok yerinden yüzlerce geminin buraya geldiğini 

ve burada izler bıraktığını biliyoruz. En son burada Vikinglerin de kaldığı keşfedildi. / Turan Hançerli - Avcılar Belediye Başkanı"



BATHONEA isminin Sazlıdere’nin antik çağdaki derin dere anlamına gelen “Bathynias”tan geldiği belirtilmekte.


Bugünün Avcılar semti, eski zaman da Küçükçekmece Gölü, 

Marmara Denizi ve akarsular üzerine kurulmuş çok zengin bir coğrafyada bulunuyordu.

Avcılar´a hayat veren en önemli nokta Küçükçekmece Gölü ve bunun kıyıları.  

Dolayısıyla bu coğrafyanın çok uzun bir geçmişi var, yaklaşık 800 bin yıl kadar!!  

Bu uzun geçmişin kanıtları hemen gölün kuzeyindeki Yarımburgaz Mağarası´nda geçmişte yapılan kazılarda tespit edilebiliyor.



HİTİT İZLERİ


Kazı çalışmalarında bölgeye ait olmayan Orta Anadolu´da yaşayan Hititler ile ilişkili materyaller bulunmuş. 

Avcılar´ın karşısında İmralı Adası ve arkasında Anadolu toprakları bulunmakta. 

İmralı´nın arkası; Hititler´in `Masa´ ve `Asuwa´ adıyla tanımladıkları bölgeymiş.

Hititliler bu bölgeye gelmiş, savaşmış, galip gelince tanrılarına hediyeler sunmuşlar.

Batoneya'ya da geldiklerini düşünülüyor. 

Hatta kazı bölgesinde Kıbrıs kökenli ve Yunanistan´ın güneyinden gelen Mikenler ile ilgili bulgulara da rastlanmış.

Kazı bölgesinde en üstten aşağıya doğru Osmanlı Bizans, Yunan, Roma izlerine ulaşılmış.

En altta deniz tabakasının örttüğü bölgede kumlu deniz tabakasını kaldırınca Hititler, 

Kıbrıslılar ve Miken uygarlığının izlerini gösteren bir yerleşim var.



BATHONEA´DAKİ VİKİNGLER

Küçükçekmece Gölü ağzı ve kıyı şeridinin daha açık olduğunu bu nedenle daha korunaklı olduğu için antik dönemde deniz ticaretinde önemli ölçüde kullanıldı.

Bathonea kazıları sırasında bulunan bazı bulgular Avarlar´ın İstanbul saldırılarının izlerini taşıyormuş. 

Burada  dünyada tek seferde binin üzerinde pişmiş topraktan yapılan ilaç şişeleri ile bunların yapımında kullanılan malzeme ve bitki özlerini bulmuşlar. Kazı başkanı, yaklaşık 100 kişiden oluşan ekibin Bathonea´da ciddi oranda Viking ilişkisi olduğunu ortaya çıkardıklarını söylemiş.





http://bathonea.org/



'' Çok muhtemeldir ki bugünün göç yolları antik dönemde de aynıydı ve bu bölge antik dönem avcılarının da yoğun ilgi odağıydı.

Geçmişte bizon, geyik, karaca, leopar, ayı, benekli sırtlan gibi pek çok yaban hayvanı ve kuş cinsinin yaşadığı Küçükçekmece Gölü havzasında bol miktarda balık türleri de bulunmaktaydı. 

Bu nedenle bu coğrafya tarih öncesinin avcı ve toplayıcı topluluklarının yaşamı için çok uygun olduğu gibi, taş çağı insan toplulukları için ideal bir yaşam alanı oluşturuyordu. ''

Bu paragraf sayesinde daha önce yaptığım kupaların yeni ismini buldum. 

( Kendime pay çıkarmalıydım ) 


Bathonea / Antik Kupalar - 300ml


#istanbul #turkey #turkish #constantinopel #miklagard #roman #byzantium #varangianguard #byzantine #history #vikings #ragnar #ragnarlodbrok #ragnarlothbrok #historyvikings #jormungandr #amber #cross #ouroboros #greek #egyptian #scandinavian #mediterranean #levant #levantine #middleeastern #viking #vikingage #vikingsofinstagram #archaeology #bathonea #antikkent #antikyunankenti #avcılar #arkeoloji #tarihinesahipçık #tarih

Görsel Sanat Dalları Nelerdir?




Görsel sanatlar, güzellik ve zevkle ilgilenen sanatlar için kullanılır. Bu terim ilk defa Fransızcada beaux arts olarak, resim, heykel, baskı gibi görsel sanatları tanımlamak için kullanılmıştır. Günümüzde daha çok, klasik veya akademik sanatla bağlantılı olan geleneksel görsel sanatlar anlamına gelir.





Güzel sanatlar teriminin ortaya çıkışındaki motivasyon, resim, heykel gibi görsel sanat dallarını; tekstil, seramik gibi zanaat ve uygulamalı sanatlardan ayırmaktı. Buradaki "güzel", sanat eserinin niteliğini değil, disiplinin estetikle bağlantısını vurgulamak için kullanılmıştır. Günümüzde icra edilen ve sadece resim, heykel ve baskıyla kısıtlı olmayan modern ve çağdaş sanat eserleri için açıklayıcı ve kapsayıcı olmadığından, buna alternatif olarak görsel sanatlar tabiri kullanılmaktadır. 





GÖRSEL SANATIN DALLARI 





Resim 


Soyut


Natürmort


Figüratif


Nü (Çıplak)


Portre


Slayt


Duvar Boyama


Önemli Ressamlar ve Eserleri








Özgün Baskı 


Gravür


Serigrafi


Taş Baskı


Ağaç Baskı


Özgün Baskı Sanatçıları








Heykel 


Rölyef


Büst


Anıt Heykeller


Sanatçılar ve Eserleri








Seramik ve Cam 








Fotoğrafçılık 


Teknik Bilgiler


Sanatçılar ve Çalışmaları








Grafik 


Karikatür


Illustrasyon


Manga


Animasyon


Çizgi Film


Çizgi Roman


Anime


Amblem/logotype


Grafik, Resim, 3d Yazılımları











Geleneksel Sanatlar / Geleneksel El Sanatları- Zanaatlar 







Süsleme Sanatları 


Ebru


Tezhip


Hat Sanatı


Minyatür


Kalemişi


Bezeme


Mozaik


El Yazmaları








Hammaddesi Metal Olan Geleneksel Sanatlar
 


Demircilik


Bakırcılık


Bıçakçılık


Altın - Gümüş İşleri


Telkari


Savat








Hammaddesi Toprak Olan Geleneksel Sanatlar
 


SERAMİK


ÇİNİ


ÇÖMLEK








Hammaddesi Tahta-Ağaç Olan Geleneksel Sanatlar 


Ağaç - Ahşap İşçiliği


Baston Asa


Müzik Aletleri Yapımı


Semercilik


Kaşıkçılık








Hammaddesi Taş Olan Geleneksel Sanatlar 


Taş İşçiliği (Mimaride kullanılan Taş İşçiliği, Çeşmeler, Mezar Taşları)


Mermer İşçiliği


Süs Taşları İşçiliği


Lüle Taşı İşçiliği


Oltu Taşı İşçiliği








Hammaddesi Cam Olan Geleneksel Sanatlar 








Hammaddesi Hayvansal Olan Geleneksel Sanatlar 








Hammaddesi Hayvansal Lif Olan Geleneksel Sanatlar 


1)Kimyasal Yapılarına Göre:


2)Hayvandan Elde Ediliş Şekillerine Göre:


3)Lif Uzunluğuna Göre:


Yün ve Kıllar








Hammaddesi Hayvansal Deri Olan Geleneksel Sanatlar 


Yemenicilik


Çarık


Cilt İşleri


Kat'ı


Gölge Oyunu Tipleri


Tarım, Mutfak Araçları Yapımı


Kemik , Boynuzdan Yapılan El Sanatları


Aksesuar İşleri








Hammaddesi Bitkisel Lif Olan Geleneksel Sanatlar 


Hasır Dokuma


Sepet Örücülüğü


Nazarlık








İşlemeler 





Örgüler 


Yöresel örgüler


Oyalar


Çoraplar








Dokumalar
 





1)Mekik Dokumalar:
Kumaş Dokuma, Siirt Battaniyesi, Kolan, çarpana dokuma 


2)Kirkitli Dokumalar:


A)Kirkitli Düz Dokumalar:
Kilim, Cicim, Zili (sili), Sumak





B)Kirkitli Havlı dokumalar:
Halı 





3)Mekiksiz Dokumalar alaz, Kolan, çarpana (kartlı, kartsız dokumalar)


4)Dokusuz Dokular (Keçe)








Sıkıştırma İşleri (Keçe) 


-Tepme Keçelerin Tarihi Gelişimi, Renk, Desen, Teknik ve Kullanım Özellikleri





Geleneksel Sanatlarda Renk, Desen, Boyamacılık 





Türk El Sanatları Tanıtma Derneği 

















Ayrıca; 





Temel Tasarım 


Sanatın Elemanları : Çizgi, Renk, Biçim, Form, Doku, Valör, Espas.


Sanatın İlkeleri : Denge, Ritm, Hareket, Zıtlık, Bütünlük, Vurgu, Motif.








Görsel Tasarım İlkeleri 


Şekil - Zemin Anlatımları


Görsel Ritim


Zıtlık


Egemenlik-Odak Noktası


Düzlem


Görsel Denge








Görsel Tasarım Öğeleri 


Leke


Nokta


Hacim


Çizgi


Renk


Doku


Biçim


Ölçü








Biçimlendirme Teknikleri (2 Boyutlu) 


Karakalem


Füzen


Marker


Sulu Boya


Pastel Boya


Guvaj Boya


Kuru Boya


Yağlı Boya


Akrilik


Lavi


Baskıresim


Parmak Boya


Kolaj


Vitray


Karışık Teknik


Grafiti Sanatı


Batik


Fresk








Biçimlendirme Teknikleri (3 Boyutlu) 


Origami


Mask


Mozaik


Büst


Artık Malzemeler


Maket








Mimari 


Dönemler, Üsluplar ve Eserler


Mimarlar


Hayal ve Gerçek

Tek beynin ürünü olup ta bu kadar ayrı kalan iki kavram olarak ilginç buluyorum.

Bilincin kaynağı bulunamıyor ise gerçeğin nereden kontrol edildiği bilinemiyor demektir Böyle olmasına rağmen gerçek ve gerçekçilik bu dünya ile ilişkilendirilirken, hayal bir ütopya olarak bırakılıyor...

Gerçeğin oluşması için yaşanmış olması gerekiyorsa, gerçek tam bu anda olan en küçük zaman biriminde titreşen atom çekirdeği gibi tek başına olandır.

Bu durumda hayal zamanın çöktüğü andır !

Önü arkası yok her zaman orada  ve en büyük olan. 

Yani biraz bilime de dayanarak diyebilirim ki,

Gerçekler illüzyon ise, hayaller gerçek olandır.

Yürü! Hür mâviliğin bittiği son hadde kadar!...
İnsan, âlemde hayâl ettiği müddetçe yaşar.
Yahya Kemal BEYATLI

20 Mart 2021 Cumartesi

Kiren Türk Kahvesi Fincanı (75ml / 2.5oz)




Anadolu'da çoğu yörede Kiren meyvesi ya da ağacı olarak bilinen ve sağlam bir ağaç türü olan kızılcık ağacı fincanların kulpunu oluşturur.
Gövdeye ahşap çivi ile sabitlendi ve sudan etkilenmeyecek iple sarılıp düğüm atılır. Kupanın yüzey deseni, elle şekillendirme sonucu oluşur.

Beyaz kil üzerine sigrafitto tekniği , 1060C sırlı pişirim.

Fincan: Ø=5cm/ h=6,5cm/ V=70ml, Tabak: 8x17cm

17 Ağustos 2020 Pazartesi

Tamgasay Kahve Fincanları 180ml (1.üretim)


Değişik coğrafyalardaki binlerce yıllık kaya yazılarından yola çıkarak hazırladığımız Kök Türk Tamga desenli kahve fincanlarımızdır. Desenler seramik çamuruna ile işçiliği ile işlenir. İçleri siyah sırlı fincanların dış yüzeyleri mat dokudadır. Yaklaşık 180ml hacme sahiptir.


Ölçü: Ø=8cm/ h=7cm/ V=180ml

11 Ağustos 2020 Salı

Tamgasay Espresso Fincanlar 95ml







Değişik coğrafyalardaki binlerce yıllık kaya yazılarından yola çıkarak hazırladığımız Kök Türk Tamga desenli Espresso kahve fincanlarımızdır. Desenler seramik çamuruna ile işçiliği ile işlenir. İçleri siyah sırlı fincanların dış yüzeyleri mat dokudadır. Yaklaşık 95ml hacme sahiptir.

Bu fincanlar espressonun yanı sıra duble Türk kahvesi sevenler için de oldukça kullanışlıdır.

Ölçü: Ø=7cm/ h=6cm/ V=95ml

15 Temmuz 2020 Çarşamba

Palmeta Türk Kahvesi Fincanları - Turuncu 75ml / 2.5oz


Palmeta Türk Kahvesi Fincanları - Turuncu 75ml / 2.5oz
Tüm doku ham seramik kil üzerine el işçiliği ile yapılmıştır. Kahve fincanlarının üzerine eski palmeta duvar kabartma desenlerinden alıntı yapılarak işlenmiştir.
Beyaz Kil / Sigrafitto / 1060C Sırlı Pişirim
Ölçü: Ø=5cm/ h=6.5cm/ V=75ml,
Tabak=12x9cm

19 Mayıs 2020 Salı

Vitruvius Türk Kahvesi Fincanları - Yeşil 75ml / 2.5oz



Tüm doku ham seramik kil üzerine el işçiliği ile yapılmıştır. Kahve fincanlarının üzerine eski vitruvian duvarı ve kabartma desenlerinden alıntı yapılarak işlenmiştir.

Beyaz Kil / Sigrafitto / 1060C Sırlı Pişirim

Bardak: Ø=5cm/ h=6.5cm/ V=70ml,

Tabak: 12x9cm

14 Ağustos 2019 Çarşamba

Dalya Seramik Kupa 350ml

 


Meksika kökenli bir çiçek olan Dalya’nın genel karakteristik formundan yansıtılmaya çalışıldı. 

Beyaz Kil / Sigrafitto / 1060C Sırlı pişirim

Ölçüler: Ø=9cm/h=11cm/D=350ml


25 Temmuz 2019 Perşembe

Tribus Kahve Fincanı Etnik Tribal Desenli Kırmızı Siyah (180ml / 6oz)



Jones Owen'ın 'Grammar Of Ornaments' adlı eserinin Savage Tribes bölümünde yer alan 1 numaralı desendir. Savaş kabilelerinin özgün etnik desenlerinden seramik kahve fincanları üzerine yapılan uygulamadır. Seramik kili kazınarak yapılan fincan tamamen el işçiliği ile yapılmıştır.


Beyaz Kil / Sigrafitto / 1060C Sırlı Pişirim

Ağız Çapı=7cm / Yükseklik=8cm / Hacim=180ml


15 Haziran 2019 Cumartesi

Denisova Prehistorik Kahve Fincanları 180ml / 6oz (1. Üretim )



Denisova mağarası ve değişik coğrafyalardaki binlerce yıllık kaya resimlerinden ilham alınarak yapıldı. İçleri beyaz sırlı, dış yüzeyleri kaya dokusunda petroglifler içerir. Av sahnesi ve değişik kaya figürlerinin işlendiği fincanlar 180ml hacme sahiptir.
Beyaz kil üzerine Sigrafitto tekniği 1060C

Fincan: Ø=8cm/ h=7cm/ V=180ml (6oz)

Bambu Kulplu Seramik Kupalar 280ml



31 Mayıs 2019 Cuma

Vitruvius Türk Kahvesi Fincanları - Beyaz 75ml / 2.5oz



Tüm doku ham seramik kil üzerine el işçiliği ile yapılmıştır. Kahve fincanlarının üzerine eski vitruvian duvarı ve kabartma desenlerinden alıntı yapılarak işlenmiştir.
Beyaz Kil / Sigrafitto / 1060C Sırlı Pişirim

Bardak: Ø=5cm/ h=6.5cm/ V=70ml,

Tabak: 12x9cm

14 Mayıs 2019 Salı

Sahasrara Taç Çakra Sembollü Seramik Kolye

Ajna Alın Çakra Sembollü Seramik Kolye

Vishuddha Boğaz Çakra Sembollü Seramik Kolye

Anahatha Kalp Çakra Sembollü Seramik Kolye

Svadhisdhana Göbek Çakra Sembollü Seramik Kolye

Manipura Solar Çakra Sembollü Seramik Kolye

Muladhara Kök Çakra Sembollü Seramik Kolye

19 Haziran 2014 Perşembe

MU UYGARLIĞINDAN KALANLAR










Aşağıda ki satırlar, Ulu Önder ATATÜRK’ün, MU kıtası ve uygarlığı hakkında araştırma yapması için özel olarak görevlendirdiği, TAHSİN MAYATEPEK’in elde ettiği bilgiler ve raporlarından derlenmiş alıntılardır.

HOOVA UYGARLIĞI - UR (URFA,GÖBEKLİ TEPE) - SAABİLER



1981'de Ön sözünü Haluk Egemen Sarıkaya’nın yazdığı

Bilim Araştırma Grubu - Dünya Operasyonu Kitabında buna benzer çok sayıda 

Hz. İbrahim - Hoova uygarlığı - Ur (Urfa,Göbekli tepe) - Saabiler bağlantısı, bilgilerle işleniyor. 

Peki 1981’de basılmış olan bu kitapta anlatılan Hoova ile, yaklaşık 30 yıl sonra bulunan Göbekli tepe kabartmalarında ki yörünge içine alınmış ‘’H’’ kabartmaları nasıl oluyor da birbirini tamamlıyor?  bence bu bütün projektörlerin Anadolu'ya çevirildiğine dair güçlü bir kanıttır.

İNSAN ÇAMURDAN YARATILDI EFSANELERİ







Bereketli toprakların efsanelerinde ilk harç çamurdu.

Atalarımız, kendilerine son derece gerekli olan, tüm ihtiyaçlarını karşılayan su ve toprağa özel bir önem vermişlerdi.

Su, toprak ve çamur...

GANDHARVA VEDA TERAPİ LİSTESİ

ORGON ENERJİSİ VE ORGONİT





Ne işe yaradığını ya hiç bilmeyiz, ya da biliriz ancak nasıl işlediğini bilmeyiz. Bu yazıyla orgon ile ilgili tüm bilgileri bir yerde toplayıp anlatmaya çalışacağım.

AYAHUASCA TARİFLERİ !




Bana gelen bazı ‘’ ayahuasca tarifi’’ ve ‘’dmt yi nasıl elde ederiz?’’ gibi sorular var. Bu sorulara tam olarak karşılık vermek isterdim ancak o kadar fazla bir bilgi kirliliği var ki, gerçeklik süzgecinden geçirilecek veri sayısı, normal bir insanın kapasitesini bazen aşıyor.

İNSANLIK TARİHİNİN ÜSTÜ ÖRTÜLEN GERÇEĞİ – ÜÇÜNCÜ GÖZ





"Sırf duydunuz diye herhangi bir şeye inanmayın. Sırf pek çokları tarafından konuşuluyor ya da dile getiriliyor diye herhangi bir şeye inanmayın. Sırf dini kitaplarınızda bulunuyor diye körü körüne inanmayın. Sırf öğretmenleriniz ya da büyükleriniz dedi diye inanmayın. Geleneklere inanmayın. Çünkü onlar pek çok jenerasyondan beri süregelmekte. Ama gözlemler ve analizler sonucunda, bir nedenden dolayı oluşan bir şey tespit edersen ve bu da bir şeye hizmet eder ve birisinin ya da

herkesin yararına olursa o zaman kabul et ve bu kabul ettiğini yaşa!"  -  Budda.

BİLİNÇ ALTIMIZI KULLANMANIN EN İYİ YOLU - SES








































'Eğer bir kişi yeterince bilinçaltının derinliklerine ulaşabilirse, neticede ulaşacağı seviye tüm insanların “ortak bilinçaltı”sı olacaktır.'' Carl Jung

Bu derleme; eskilerin binlerce yıl önce ilkel denilebilecek aletlerle çoktan başardıklarını, şimdilerde uygulanan yüksek teknoloji çözümünü anlatmaya çalışmaktadır. Eski çağlardan beri insanlar değişen bilinç durumlarını çoğaltmak ve geliştirmek için sesi kullanmaktalar.

MÜZİĞİN GALAKTİK HALİ - GANDHARVA VEDA






”İnsanın ve Ruhun iç doğası olan mutluluğun doğrudan deneyimi bu çağda çok kolaylaşmıştır.” -Maharishi Mahesh Yogi

Gandharva Veda'nın Tarihi
Ne zaman yazıldıkları kesin olarak saptanmamış olmakla birlikte, bilinen ilk yazılı metinlerden olan Veda'ların, binlerce senelik bir geçmişe sahip oldukları kabul edilmektedir. Bazı kaynaklar, dünyanın çok saf ve temiz olduğu bir dönemde, Hindistan ve Nepal'de, çok gelişmiş bir uygarlığın var olduğunu; Veda metinlerinin, bize bu uygarlıktan kaldığını söylemektedir.

SERAMİK İÇİN NE DEMİŞLER?













Hermes Trismegistus der ki:

"Haydi dinleyin çamurdan insanlar! Bir an düşün,nasıl oluştuğunu ana rahminde. Aklına getir o usta işçiliği ve ara o sanatçıyı, böyle güzel bir görüntüye şekil veren. Kim çizdi göz yuvalarını? Kim açtı burun deliklerini, kulaklarını ve ağzını? Kim uzattı sinirlerini ve sıkıca bağladı? Kim yaptı kemiklerini ve etini deriyle örttü? Kim ayırdı parmaklarını ve düzleştirdi tabanlarını? Kim hazırladı kalbini ve boşluklar bıraktı ciğerlerinde? Kim görünür kıldı güzelliğini ve sakladı bağırsaklarını içeride? Kaç çeşit beceri kullanıldı ve kaç tane sanat eseri yaratıldı oluşturmak için bir insanı? ..."







Nikos Kazancakis der ki:


"Tanrı bir çömlek ustasıdır ve biz insanlar onun kiliyiz. Onun tornası sürekli döner ve bizleri istediği gibi şekillendirir. Kimimizi testi, kimimizi çömlek, kimimizi saksı, kimimizi lamba şeklinde yaratır. Bazılarımız su, bazılarımız şarap, bazılarımız süt veya bal, bazılarımızsa ışık taşırlar. Kırılırsak O buna aldırmaz ve geri dönüp bize bakmadan yeni kaplar yapmaya devam eder."













Çömlekçi tanrısı Daemones der ki:


Şarkım için bana para verecekseniz, ey çömlekçiler!

Öyleyse gel Athena ve elini fırının üstünde tut.

Kotyloi ve bütün kanastralar hoş bir siyaha çalsın.

Çok iyi pişsinler ve istenen parayı getirsin.

Pek çoğu pazarlarda ve bir o kadarı da yollarda satsın.

Onlar iyi para etsin ve şarkım kulağa hoş gelsin.

Ama siz (çömlekçiler ) utanmaz ve üçkağıtçıya dönüşürseniz

İşte o zaman fırınların kötü güçlerini bir araya getiririm.

Hem Syntrips’i (Vurucu) ve Samaragas’ı (Ezici),

Üstelik Asbetos’u (Doyumsuz) ve Sabaktes’i (Tuz buz edici)

Ve bu zanaat için çok sorun çıkaran,

Dolu fırının tünel ve odalarında öfkeyle yürüyen Omodamos’u (Pişmemişin kaşifi).

Çömlekçiler feryat figan ederken

Bütün fırın karmakarışık olsun.

Bir atın geviş getirmesi gibi fırın da bütün çömlekleri çiğnesin

Ve içindeki bütün çömlekleri tuz buz etsin.

Sen de gel güneşin kızı, pek çok büyünün Circe’si,

Acımasız büyüler yap,

Onlara ve onların el emeği işlerine kötülük yap.

Cherion’un onca Centaur’larına öncülük etmesine izin ver.

Ki bunların her ikisi de Herakles’in elinden kurtulup kaybolmuşlardı.

(Gelsinler ) çömleklere sertçe vursunlar, fırın çöksün.

Bunu gören çömlekçiler ağlasın.

Ama ben onların bahtsız zanaatlarının görüntüsüyle coşacağım.


Ve kim ki fırın gözetleme deliğinden bakmak için eğilirse

Tüm yüzü kavrulsun.

Ve böylece herkes adaletli davranmayı öğrensin.


Çeviri: Çeşminaz Bowen









Hayyam der ki:


Şu senin benim dediğimiz toprak neyimizdir

Birkaç günlük cennetimiz cehennemizdir

Bugün su içtiğin şu testi toprak olunca

Mezarına atılır belki bir gün, kim bilir.


Bir testici gördüm, çamur içindeydi:

Ayağı çarkında, elinde bir testi;

Testinin başında bir yoksulun ayağı

Kulpunda bir padişahın kellesi.


Şu testi de benim gibi biriydi;


O da bir güzele vurgun, dertliydi.

Kim bilir, belki boynundaki kulp da

Bir sevgilinin bembeyaz eliydi.


Hadi gel de testiye bak sen, aşıktı o da ben gibi


Bir güzelin saçına bağ bağ da kimbilir belki

Ya şu boynundaki bak nasıl dolanmış boynuna kulp

Bir çağda istekle o yar gerdanına sarılan eldi.


Bir testi aldım çarşıdan ucuza;


Gizli gizli neler anlattı bana;

Bir şahdım, dedi; altın kupam vardı;

Şimdi neyim? Testi oldum şaraba.


Kaderin elinde boynum kıldan ince:


Tüysüz kuşa dönerim ecel gelince,

Yine de toprağımdan testi yapın siz:

Dirilirim içine şarap dökünce.Kalk gel! Hatırımız için gel.

Dileğimizce bir zorumuzu hallet.

Bir testi şarap getir. Ki, vücudumuzun toprağından

Testi yapılmadan önce Kana kana testiden içelim.






http://mfkaragul.blogspot.com.tr  sayfasından alınmıştır.




ZAMANIN ÇÖKTÜĞÜ İLAHİ MAKAM! DMT




 






Öncelikle belirtmeliyim ki bu yazıda hiç kimseye hiç bir şey öğretme gibi bir amacım yok. Sadece öğrenmeye çalışan, paylaşan biriyim. Bu sebeple yorumlarınızı esirgemeyiniz. Teknik kısımlarda eleştirilere açığım ama ana fikir olarak son derece sabit fikirliyim, özellikle bu konuda. 



SUYUN BİLİNMEYEN YÖNÜ




















Bu yazı aslında bir su arıtma cihazının tanıtım sayfasından alındı, SUYUN BİLİNMEYEN YÖNÜ ile ilgili bilgiler.

SERAMİK SANATÇISI NE YAPAR?


SERAMİK SANATÇISI - Mesleği ve Özellikleri







 

Seramik Sanatçısı; 

Sanat adına seramik malzemelerle üretim yapabilen ve ürettiği eserleri sergileyip, sanatseverlerin beğenisine sunan kişidir. 









 

GÖREVLERİ:




  •  Ortaya koyacağı (üreteceği) ürünün tasarımını ve desenlemesini (çizimini) yapar,

  •  Ürünleri biçimlendireceği model ve kalıpları hazırlar,

  •  Seramik çamurunu hazırlar, sıvı ve plastikliğine göre akışkanlığını ve yoğunluğunu ayarlar,

  •  Mekan ve fiziki şartlar yeterli değilse seramik çamurunu hazır alır,

  •  Eğer kalıplı çalışıyorsa, sıvı çamurun kalıba döküm ve kalıptan alma işlerini yapar,

  •  Plastik çamurla çalışıyorsa, tasarıma bağlı olarak şekillendirme işlemi yapar, gerekli görürse tasarımı yeniden yapar,

  •  Seramik çamurunun pişme, küçülme ve kuruma–küçülme deneyini yapar,

  •  Kullanacağı sırların (şeffaf-transparent, örtücü-opak, artistik vb.) deneylerini yapar, (düz plaka ve eğik yüzey üzerinde görünüm, akışkanlık, ısı reaksiyon vb.)

  •  Şekillendirilmesi yapılmış form üzerinde gerekli gördüğü; kazıma, kesme, perdahlama işlemlerini yapar, desen uygulamasını gerçekleştirir.

  •  Ürünün sırlı pişirimini yapar,

  • Gerek görürse dekorlama işlemini ve dekor pişirimini yapar,

  •  Ürettiği ürünleri sergiler sergi satışı gerçekleştirir.








 

KULLANILAN ALET VE MALZEMELER:




  • Seramik çamuru (Döküm çamurları ve plastik çamurlar),

  • Model kalemleri, (Ahşap-Metal-Plastik)

  • Kalıp yapımı için alçı, gomalak, arap sabunu

  • Sünger, çeşitli boy testereler, zımparalar, değişik ebatlarda kazıyıcı aletler,

  • Kalıp tahtaları ve alçı plakalar, seramik boyaları, (Sır altı, sır üstü)

  • Oksitler, seramik fırçaları, elek baskı, sır, fırınlar,

  • Karıştırıcı (Mikser), Alçı tornası, Çamur tornası,

  • Kurutma kabini,

  • Sırlama kabini, deneme fırını (Renklendiricileri görmek için),

  • Sır değirmeni, elekler,

  • Kompresör, serigrafi baskı düzeni,

  • Deneme ve mamül fırını,

  • Dip alma ve kazıma kalemleri-aletleri,

  • Çekme teli ve misina,

  • Yumuşak sistre, Kalın sistre, Çeki tahtaları,

  • Alçı masa, Mermer masa, Vakum pres, Filter pres (Çamuru filtre ederek plastik hale getirmek için)







Elektrikli Seramik Fırını












Odunlu Pişirim








 



MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER:

 

Seramik sanatçısı olmak isteyenlerin;




  • Üst düzeyde sanatsal yeteneği olan,

  • El ve gözünü eş güdümle kullanan,

  • Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,

  • Renk algısı yüksek,

  • Estetik görüş sahibi,

  • Bir nesneyi tasarlama ve çizim yeteneğine sahip,

  • Ayrıntılara dikkat eden,

  • El ve parmak becerisi yüksek,

  • Yeteneğini sürekli geliştiren, yaratıcı, sabırlı, eleştiriye açık, hoşgörülü


kimseler olması gerekir.

 





ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI:

 



Seramik sanatçısı, seramik ürünlerinin yapıldığı, mümkünse; geniş, ferah ve ışıklı atölyelerde çalışır. Çalışma ortamı nemli, alçı ve çamur malzemeleri ile kirlenmiş, sıcak ve kokulu olabilir. Bireysel ve ortaklaşa çalışmalar yapabilir. Tasarımını yaptığı işleri farklı mekan ve atölyelerde hazır malzemelerle şekillendirip, astarlayıp, boyayıp, desenleyip sırlayabilir. Pişirme işlerini başka atölyelerde gerçekleştirebilir. Meslektaşları, sanatseverler, müşteriler, müze ve galeri yetkilileri ve ilgili kişilerle iletişim içindedirler.







ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI:

 



  • Seramik bölümünde öğrenim görmüş kişiler, serbest sanatçı olarak çalışabilirler.

  • Kültür Bakanlığının ilgili birimlerinde veya kamu ve özel sektör kuruluşlarında Sanat Danışmanı olarak çalışabilirler.

  • Güzel Sanatlar Fakültesinin ilgili bölümlerinde Öğretim Görevlisi olarak çalışabilirler.

  • Seramik Sanayii ile ilgili fabrika ve atölyelerde çalışabilirler.








SERAMİK BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER:

 



Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümünde verilmektedir.




  • Afyon Kocatepe Üniversitesi

  • Akdeniz Üniversitesi (Antalya)

  • Anadolu Üniversitesi (Eskişehir)

  • Bilkent Üniversitesi (Ankara)

  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

  • Çukurova Üniversitesi (Adana)

  • Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir)

  • Dumlupınar Üniversitesi (Kütahya)

  • Erciyes Üniversitesi (Kayseri)

  • Kocaeli Üniversitesi

  • Sakarya Üniversitesi

  • Selçuk Üniversitesi (Konya)

  • Süleyman Demirel Üniversitesi (Isparta)

  • Marmara Üniversitesi (İstanbul)

  • Mersin Üniversitesi

  • Mimar Sinan Üniversitesi ( İstanbul )

  • İstanbul Üniversitesi



Her yeni eğitim-öğretim yılında  bu listeye yeni üniversiteler katılabilir.












MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI:

 




  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan lise son sınıf öğrencilerinin ve mezunlarının katıldığı öğrenci seçme sınavı (ÖSS) den gerekli baraj puanı alması ve üniversitelerin ilgili bölümlerince yapılacak olan özel yetenek sınavında başarılı olması gerekir.





  • Meslek Yüksek Okullarının Endüstriyel Seramik, Cam, Cam – Seramik, Seramik, Teknik Seramik önlisans bölümlerinden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavını kazandıkları takdirde Seramik Lisans Programına dikey geçiş yapabilirler.








EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ:



Seramik Bölümünde 8 yarıyıllık dönemlerden oluşan 4 yıl süreli eğitim verilmektedir:





1.Dönem:



Genel Sanat Tarihi-I, Sanat Kavramlarına Giriş-I, Temel Sanat Eğitimi-I, Desen-I, Temel Kimya-I, Seramiğe Giriş-I, Teknik Resim ve Perspektif-I, Türk Dili-I, Yabancı Dil-I, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-I





2. Dönem:



Genel Sanat Tarihi-II, Sanat Kavramlarına Giriş-II, Temel Sanat Eğitimi-II, Desen-II, Temel Kimya-II, Seramiğe Giriş-II, Teknik Resim ve Perspektif-II, Türk Dili-II, Yabancı Dil-II, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi-II





3. Dönem:



Genel Sanat Tarihi-III, Estetik-I, Seramik Teknolojisi ve Uygulamaları-I, Alçı Atölyesi-I, Desen-III, Seramik Tasarım Atölyesi-I, Uygarlık Tarihi-I, Yabancı Dilde Okuma ve Konuşma





4. Dönem:



Genel Sanat Tarihi-IV, Estetik-II, Seramik Teknolojisi ve Uygulamaları-II, Alçı Atölyesi-II, Desen-IV, Seramik Tasarım Atölyesi-II, Uygarlık Tarihi-II, Mesleki Yabancı Dil-I





5. Dönem:



Çağdaş Sanat ve Yorumu-I, Seramik Teknolojisi ve Uygulamaları-III, Yapı ve Endüstri Seramiği-I, Yapı ve Sanat Seramiği-I, Dekor ve Montaj Tekniği-I, Sanat Toplum Bilimi-I, Bilgisayar-I, Mesleki Yabancı Dil-II





6. Dönem:



Çağdaş Sanat ve Yorumu-II, Seramik Teknolojisi ve Uygulamaları-IV, Yapı ve Endüstri Seramiği-II, Yapı ve Sanat Seramiği-II, Dekor ve Montaj Tekniği-II, Sanat Toplum Bilimi-II, Bilgisayar-II, İş Hayatı için Yabancı Dil





7. Dönem:



Günümüz Dünya Sanatı-I, Ergonometri, Ser. Restorasyon ve Konservasy. Seçmeli Ders-Proje I, Sanat Felsefesi-I, Bilgisayar-III





8. Dönem:



Günümüz Dünya Sanatı-II, Seramik Tarihi, Seminer, Seçmeli Ders-Proje II, Sanat Felsefesi-II, Bilgisayar-IV



 



MESLEKTE  İLERLEME:



Dört yıllık lisans eğitiminden sonra kendi alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, yüksek öğretim kurumlarında öğretim üyesi olabilirler.



 



BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU





Eğitim Süresince:





  • Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı yüksek öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler.

  • Çeşitli kurum ve kuruluşlarının sağlamış olduğu burs imkanlarından yararlanabilirler.








Eğitim Sonrası:

 




  • Seramik sanatçılarının kazanç durumları çalıştıkları işyerlerinin büyüklüğü ve meslek mensuplarının tanınmışlığı, tecrübesi, eserlerine olan ilginin olup olmamasına göre değişiklik arz eder.

  • Yapılan araştırmalarda meslek mensuplarının kazanç durumları asgari ücret ile asgari ücretin 3 katı oranında değişiklik gösterdiği gözlemlenmiştir.

  • Meslek mensupları özgün çalışmalar yapması ve ürettiği ürünün sanat severler tarafından tutulması halinde çok yüksek oranlarda kazanç elde edebilirler.


 





AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER:

 



İlgili eğitim kurumları,



Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,



Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.