19 Haziran 2014 Perşembe

İNSAN ÇAMURDAN YARATILDI EFSANELERİ







Bereketli toprakların efsanelerinde ilk harç çamurdu.

Atalarımız, kendilerine son derece gerekli olan, tüm ihtiyaçlarını karşılayan su ve toprağa özel bir önem vermişlerdi.

Su, toprak ve çamur...


Bütün büyük efsaneler, soyut düşünce sistemleri, Dicle’nin, Fırat’ın, Nil’in, Indus’un, sulak ve bol çamurlu topraklarından yeşermiş. Büyük uygarlıklar yaratan bu topraklar, zengin efsanelere de yataklık etmiş. Çocukluğumda yağmur yağdığında kapımızın önünde çamur olan toprak yollu sokaktaki oyunlarımızı düşünüyordum.

Bir yağmur sokak dolusu çamurda mayalanmıştım.

Gördüm ki insanlığın çocukluğuda çamurda mayalanmış....


İnsan Çamurdan Yaratıldı” Efsaneleri Özeti:


Kutsal kitaplarda söz edilen “insanın çamurdan yaratıldığı” fikri, kutsal kitapların ortaya atılmasından çok daha önceki çağlarda yaşayan insanların eserlerinde ve efsanelerinde görülmüştür. Bu durum, kutsal kitapların içine bu eser ve efsanelerden alıntı yapıldığının göstergesidir.



Bu efsane ve kutsal kitapların ifadeleri şu şekildedir:






GILGAMIŞ DESTANI:


“Ellerimi yıkadım. Bir parça çamur koparıp yazıya attım. Ve bu yazıda ,kahraman Engidu’yu yarattım.”







ENUMA ELİŞ DESTANI:



“Bunun üzerine ben de Ea’nın yardımını istedim. Toprağı, Kingu’nun kanıyla yoğurdum. İlk insanı meydana getirdim.”











ÇİN EFSANESİ:

“ Ngüho yengeç elleriyle gökyüzünü yukarıya kaldırdı, denizleri yeniden sınırlarına itti. Ve çamurdan yeni bir insan türü yarattı.”








LUXOR TAPINAĞINDAKİ KABARTMA:

Kral Amonhotap III olarak betimlenen Tanrı Khnemu çömlekçi çarkında erkek ve dişi iki insanı yaratıyor.






HESIODOS DESTANI:



“Namlı, şanlı Hephaisdos’u çağırdım hemen. ‘Bir parça toprak al, suyla karıştır’ dedim. ‘İçine insan sesi koy, insan gücü koy.”






YUNAN EFSANELERİNDEN: (Prometheus anlatıyor)


“ Gözyaşlarımla toprağı çamur haline getirdim ve yoğurdum bir insan heykeli yaptım. Sonra bu heykele ruh verdim.”









TEVRAT’TAN:

“Ve Rab Allah yerin toprağından Adam’ı yaptı ve onun burnuna hayat nefesini üfledi ve adam yaşayan can oldu.”







KUR’AN:

Mü’minün 11-16: “Andolsun, biz insanı, çamurdan (süzülmüş) bir özden yarattık.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder